فیلم چشمان کاملا بسته اثر کارگردان صاحب سبک آمریکایی استنلی کوبریک می باشد که موسیقی متن آن یکی از شاهکارهای موسیقی کلاسیک متن فیلم می باشد. این موسیقی اثری از جاسلین پوک آهنگساز ، پیانیست و ویولا نوار انگلیسی می باشد.

چشمان کاملا بسته یا تماما بسته به انگلیسی Eyes Wide Suht در سال 1999 پس از مرگ کوبریک به روی پرده های سینما آمد و اکران شد و بخاطر قابل نمایش نبودن برخی از سکانس های آن ، با سانسور همراه بود.بازی نیکول کیدمن و تام کروز یکی از نقاط قوت این فیلم می باشد

به دلیل نوع خاص سبک فیلم سازی که از اقتباسات ادبی بهره می برد آثار او همواره جنجالی و مورد تحسین منتقدین واقع شده است. کوبریک به دلیل وسواس زیادی که در تولید فیلم های خود به خرج می داد معمولا ساخت فیلم هایش طولانی مدت بود و در برخی موارد حتی تا سال ها ساخت فیلم هایش زمان می برد. (به همین دلیل در طول 48 سال از عمر هنریش تنها 13 فیلم بلند از او به یادگار مانده است)

حساسیت او تنها به فیلم نامه و کارگردانی خلاصه نمی شد و به تمام جنبه های تولید یک اثر اهمیت می داد. پس بر روی موسیقی متن مناسب فیلم خود نیز توجه ویژه ای داشت. از این روی برای فیلم چشمان کاملا بسته با توجه به نوع خاص فیلمنامه ی آن که حاوی صحنه های عریان و خارج از عرف بود به دنبال آهنگسازی برای اثر خود بود و موضوع فیلم خود را با جاسلین پوک آهنگساز انگلیسی در میان گذاشت.

جاسلین قطعاتی را از روی آلبوم Flood خود برای این فیلم بازنویسی کرد. وی در این اثر از والتز شماره ی 2 استفاده کرد و به همین خاطر فیلم چشمان کاملا بسته از نظر موسیقی کلاسیک یک اثر فاخر و مورد توجه می باشد. پس از موفقیت جاسلین پوک در ساخت موسیقی این فیلم وی ساخت موسیقی متن فیلم های دیگری را نیز برعهده گرفت از جمله فیلم بسیار معروف دار و دسته ی نیویورکی ها به کارگردانی مارتین اسکورسیزی . جاسلین پوک در آلبوم حرف‌های ناگفته (Untold Things) با همراهی پروین کاکس، خوانندهٔ ایرانی‌تبار، چند ترانه به زبان فارسی نیز تنظیم و ارائه کرده است.

خاطر نشان می سازیم که والس شماره ی 2 ("Waltz No. 2") اثری از آهنگساز روس دمیتری شوستاکوویج می باشد. این والس موسیقی فیلم "طرح مخالف" است که در سال ۱۹۳۲ بر پردهٔ سینما رفت. برخی از آهنگ های این آلبوم مورد استفاده ی فراوان در سایر آثار سینمایی و تلوزیونی قرار گرفتهاست بطور مثال بخش هایی از آن در آثار مهران مدیری مانند مرد هزار چهره و ویلای من ، ... استفاده شده است.

لازم به ذکر است که آلبوم کامل چشمان کاملا بسته با همکاری چندین آهنگساز ساخته شده است و جاسلین پوک تنها 4 قطعه از این آلبوم را نوشته و آهنگسازی کرده است

Musica ricercata


Suite for Variety Orchestra: VII. Waltz 2

 

نام آلبوم : چشمان کاملا بسته
تاریخ انتشار : 13 جولای 1999
ژانر : پاپ ، راک ، وکال ، موسیقی متن فیلم
محل ضبط : استدیو ایی ام آی رُد لندن 

 

01 - Musica ricercata: II. Mesto, rigido e cerimoniale (Dominic Harlan)
02 - Suite for Variety Orchestra: VII. Waltz 2  (Dmitry Shostakovich)
03 - Baby Did a Bad Bad Thing (Chris Isaak)
04 - When I Fall in Love (Edward Heyman / VictorYoung)
05 - I Got It Bad (and That Ain't Good)  (Duke Ellington / Paul Francis Webster)
06 - Naval Officer (Jocelyn Pook)
07 - The Dream (Jocelyn Pook)
08 - Masked Ball (Jocelyn Pook)
09 - Migrations (Harvey Brough / Jocelyn Pook)
10 - If I Had You (Jimmy Campbell / Reginald Connelly / Ted Shapiro)
11 - Strangers in the Night  (Bert Kaempfert / Charlie Singleton / Eddie Snyder)
12 - Blame It on My Youth (Edward Heyman / Oscar Levant)
13 - Grey Clouds (Franz Liszt)
14 - Musica ricercata: II. Mesto, rigido e cerimoniale (reprise) (Dominic Harlan)

 

دانلودآلبوم چشمان کاملا بسته

 پسورد : www.armisacademy.com